Conform prevederilor legale (OUG 130/2000), produsele personalizate nu pot fi returnate (în cazul unui retur acestea sunt distruse / casate, fiind realizate după specificațiile clientului).
În mod excepțional, CLIENTUL poate returna produsele personalizate achiziționate prin intermediul unui CONTRACT la distanță, în următoarele situații:
Coletele prezintă deteriorări severe sau produsele prezintă defecte de fabricație:
- În cazul în care coletul adus de curier prezintă elemente clare de deteriorare severă a integrității pachetului și a conținutului (pachetul este desfăcut, rupt, înțepat, conținutul distrus etc.), se pot face mențiuni cu privire la eventualele probleme în momentul livrării pe documentul de livrare al curierului (numit AWB) sau se întocmește un proces verbal de constatare, se fac fotografii și se refuză primirea și plata coletului.
- Nu sunt considerate probleme deteriorările minore, normale, care sunt datorate manevrării și manipulării pachetelor și care nu afectează conținutul acestora (de exemplu: prăfuirea, murdărirea exteriorului pachetelor, îndoirea ușoară a colțurilor etc.).
- Orice reclamație ulterioară livrării de către curier, cu privire la aceste aspecte, este nulă.
Produsele livrate nu corespund cu produsele din comanda confirmată (sunt personalizate greșit, încurcate):
- În cazul în care produsele sunt livrate greșit (produsele sunt personalizate cu datele unor terți), CLIENTUL va notifica CREATIV cu promptitudine în vederea remedierii situației și va urma întocmai instrucțiunile comunicate de CREATIV (returul/distrugerea informațiilor cu privire la terții respectivi) neavând niciun drept asupra datelor/produselor respective care nu-i aparțin.
- În acest caz, CREATIV va înlocui gratuit produsele și își rezervă dreptul să solicite returnarea coletului cu produsele eronate.
Produsele au specificații eronate pe site față de realitate:
- Nu se consideră specificații eronate diferențele minore de dimensiune / culoare care nu afectează vizibil produsul final și care pot apărea din cauze neimputabile CREATIV (ex. lot de producție diferit, mici diferențe la dimensiuni).
Incidența situațiilor descrise mai sus, care pot fi considerate motive acceptate de retur / înlocuire a produsului și / sau returnarea contravalorii produselor în cauză trebuie semnalată imediat după recepția coletului de către Client, prin formularul de retur și transmiterea tuturor informațiilor necesare (inclusiv fotografii) cu privire la produsele în cauză în vederea analizării situației.
CREATIV își rezervă dreptul să refuze soluționarea / returul produselor în cazul în care incidența situațiilor descrise au fost semnalate de către CLIENT după expirarea unei perioade de 14 zile de la data recepționării coletului și/sau refuzul de a transmite informațiile necesare solicitate de către CREATIV în vederea evaluării situației.
Reguli generale pentru retur
Consumatorul are dreptul de a denunța unilateral contractul la distanță, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de maxim 14 zile lucrătoare de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului, cu excepția produselor personalizate care nu pot fi returnate conform prevederilor legale.
Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor conform O.G. 130/2000 și modificările din OUG 34/2014, pentru persoanele fizice ce achiziționează produse de pe site-uri, folosind tehnicile de comunicare la distanță, aplicându-se definițiile cuprinse în O.G. 34/2014 art. 16.
Returnarea produselor trebuie să se facă pe cât posibil în ambalajul original cu toate accesoriile și fără să prezinte nici o urmă de deteriorare sau uzură, trebuie să fie noi, fără să fi fost purtate sau folosite de nici un fel (spălate, impregnate cu parfum sau odorizante de cameră etc.), trebuie să fie complete (împreună cu toate accesoriile și etichetele sale). Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare de nevandabilitate duce la refuzarea returului.
CLIENTUL este obligat să notifice CREATIV intenția sa de a returna produsele achiziționate, prin formularul de retur în termen de maxim 14 zile lucrătoare de la primirea produselor și/sau serviciilor.
În eventualitatea în care produsul achiziționat prezintă vicii de fabricație, acesta va fi înlocuit cu un produs nou, cu condiția completării formularului în termen de maxim 14 zile de la recepționarea produsului. Dacă înlocuirea nu este posibilă, se va returna contravaloarea lui sau se poate achiziționa un alt produs.
CLIENTUL care a notificat CREATIV, este responsabil să se asigure că produsele la care a făcut referire vor fi returnate în maxim 14 zile lucrătoare de la data recepționării produselor, cu expedierea notificării (cu confirmare de primire din partea CREATIV și trimitere prin curier), în caz contrar CREATIV va considera cererea nefondată/invalida și va refuza returul.
Produsele se vor trimite cu toate accesoriile primite care le-au însoțit. Utilizarea serviciilor de curierat permit urmărirea coletului, dar CREATIV nu este responsabilă pentru coletele pierdute pe drumul de retur al produselor.
CLIENTUL nu poate returna produsele achiziționate prin intermediul unui CONTRACT și/sau nu poate pretinde oricare alte daune-interese/despăgubiri, în următoarele situații:
- Înlocuirea produsului achiziționat cu un alt produs cu alte specificații sau de un tip diferit, excepție făcând situația în care produsele au specificații eronate pe site față de realitate.
- Cererea de returnare cauzată de oricare situație prevăzută, are data de expediere a notificării intenției de returnare care depășește perioada de 14 zile lucrătoare, din ziua lucrătoare următoare datei contractului onorat.
- În cazul returnării produsului cu una dintre cauzele declarate mai sus, produsul returnat nu este în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original, cu toate etichetele intacte și accesoriile care l-au însoțit).
- Conf. O.G. 34/2014 art. 16 - CREATIV își rezervă dreptul de a nu accepta returnarea produselor care:
- prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid, cum ar fi produsele extrem de fragile sau casabile (dacă este cazul);
- produsele sunt confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar
- produse perisabile
- produse desigilate care au caracter de igienă sau personal
- consumabile desigilate
- cărți, albume, reviste
- produse DIY
- ambalaje cadou
- produsul nu mai are ambalajul original complet în care a fost livrat (cutia produsului)
- imprimante sau multifuncționale ale căror consumabile au fost desigilate
- produsele care au fost montate
- obiectele de bucătărie care au fost folosite
- produse care prezintă urme de folosire
- în cazul în care au fost achiziționate mai multe produse de același fel, nu se poate returna decât un singur produs desigilat, restul cantității este acceptată doar dacă produsele sunt sigilate
În cazul rambursării contravalorii produsului, aceasta se va face în cel mult 5 zile de la confirmarea returului de către CREATIV. Returnarea se face numai în conturi indicate de Client. Nu se fac returnări în numerar sau ramburs.
În cazul înlocuirii produsului cu unul identic, înlocuirea se va face în condițiile și limitele unei comenzi normale. În cazul în care CLIENTUL care a returnat un produs, iar CREATIV nu dispune de un produs identic pentru înlocuire, acesta va oferi CLIENTULUI contravaloarea produsului.
Contravaloarea serviciilor suplimentare, incluzând, dar nelimitându-se la transportul produselor, achitată de către CLIENT, nu se rambursează.
În toate cazurile, cheltuielile de returnare/reexpediere vor fi suportate de către CLIENT. Excepție făcând cazurile în care produsul/serviciul nu a fost realizat conform cererii clientului.
Prevederile legilor care guvernează cumpărăturile online nu se mai aplică în cazul în care clientul se prezintă la sediul firmei ca să ridice personal comanda, chiar dacă aceasta a fost achiziționată de pe site-ul magazinului online, pentru că se consideră că produsul a fost verificat în momentul ridicării și acesta este în conformitate cu cerințele clientului.
Cum pot evita să returnez un produs?
Returnarea produselor nu este un proces plăcut nici pentru tine, nici pentru noi. Totuși, există câteva lucruri pe care le poți face pentru a te asigura că produsele tale vor fi exact cum ți le imaginezi:
- Alege poze de calitate pentru personalizare – cu cât este mai clară și mai calitativă o poză, cu atât imprimarea ei va fi mai facilă, iar produsul final va arăta mai bine.
- Fii cât mai specific cu detaliile pe care le dai – pentru a te asigura că primești niște produse care să fie 100% pe gustul tău, nu ezita să oferi cât mai multe detalii și să pui cât mai multe întrebări.
Informare importantă:
Vă rugăm să rețineți că pot exista diferențe de culoare între imaginea afișată pe ecran și produsul final imprimat. Aceste diferențe se datorează modului diferit în care culorile sunt redate pe ecran (RGB) și modului în care sunt imprimate (CMYK). Pentru cele mai bune rezultate, vă recomandăm să utilizați imagini de înaltă rezoluție.
Vrei să inițiezi o cerere de retur?
Completează formularul de retur și te vom contacta pentru a face toate verificările și a stabili toate detaliile.